Στό 16:00'' τού βίντεο, ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος(τόν οποίο έχει χαρακτηρίσει ώς ''χριαρό'' σέ ομιλία τού ο Ζήσης...), εξηγεί τί σημαίνει η ευχή '''Ἐν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, τοῦ Ἁρχιεπισκόπου ἡμῶν (τάδε) ὃν χάρισαι ταῖς ἁγίαις σου Ἐκκλησίαις ἐν εἰρήνῃ, σῷον ἔντιμον, ὑγιᾶ μακροημερεύοντα καὶ ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγον τῆς σῆς ἀληθείας.''
Σέ ομιλία τού , μέ τίτλο '' Καλή καί κακή ένωση'' πού έκανε στόν Σοχό πριν αποτειχιστεί, ο Θεόδωρος Ζήσης, εκήρυξε τήν υπ΄ αυτού λεγομένη '' θεωρία τών συγκοινωνούντων δοχείων '' . Η αιρετική αυτή θεωρία , έχει πρό πολλού διατυπωθεί από τούς παλαιοημερολογίτες , αλλά καί από τόν νεοζηλωτή Ευθύμιο Τρικαμηνά !
Ιδού η απομαγνητοφώνηση τής ομιλίας τού Θεοδώρου Ζήση στόν Σοχό περί τής θεωρίας τών '' συγκοινωνούντων δοχείων '' :
« ...Στό θέμα τών σχέσεων πού υπάρχουν ανάμεσα στούς Πατριάρχας , τούς Επισκόπους καί σέ εμάς τούς Κληρικούς καί σέ εσάς τούς Χριστιανούς , αυτές οι σχέσεις αποδίδονται μέ τήν εικόνα τών '' συγκοινωνούντων δοχείων '' . Δηλαδή . Όταν ο Πατριάρχης συμπροσεύχεται μέ τόν πάπα καί είναι υπόλογος απέναντι τών αγίων Κανόνων , γιατί οι άγιοι Κανόνες λένε '' Επίσκοπος , αιρετικοίς συνευξάμενος καθαιρήσθω '' καί υπάρχει καί ένας άλλος Κανόνας , ο οποίος λέει '' ο κοινωνών ακοινωνήτω , ακοινώνητος έσται '' . Αυτός ο οποίος κοινωνεί , ο Πατριάρχης δηλαδή πού κοινωνεί μέ τόν ακοινώνητο – τόν αιρετικό , πρέπει καί αυτός νά είναι ακοινώνητος , τότε θά πρέπει καί οι υπό τόν Πατριάρχη Αρχιεπίσκοποι – Επίσκοποι , νά κάνουν τόν Πατριάρχη ακοινώνητο . Νά μήν επικοινωνούν . Νά κόψουν τό μνημόσυνο .
...Αφού οι Επίσκοποι μνημονεύουν τόν Πατριάρχη καί επομένως υπόκεινται καί αυτοί στόν κανόνα : '' ο κοινωνών ακοινωνήτω , ακοινώνητος έσται '' . Καί εγώ όμως κοινωνώ μέ τόν Επίσκοπό μού ο οποίος κοινωνεί . Καί εγώ μνημονεύω τόν Επίσκοπό μού , ο οποίος μνημονεύει τόν Πατριάρχη , ο οποίος κοινωνεί μέ τόν Πάπα . Καί εσείς οι λαϊκοί έρχεστε από `μένα , ο οποίος μνημονεύω τόν Επίσκοπο καί κοινωνάτε καί μέ αποδέχεστε . Επομένως , μία σειρά – αυτή η σειρά τού παραπτώματος πού αρχίζει από τόν Πατριάρχη , αρχίζει σιγά – σιγά σάν συγκοινωνούν δοχείον , νά φθάνει σάν ευθύνη μέχρις εμάς !Γι΄ αυτό λένε οι Άγιοι : '' Σέ θέματα πίστεως , δέν πρέπει νά πείς , εγώ τί είμαι ; Τό λέει ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης . Εγώ τί είμαι ; Εγώ είμαι λαϊκός . Εγώ είμαι Επίσκοπος . Εγώ ; Τί είμαι εγώ ; Αυτοί έχουν τήν ευθύνη . Όχι . Οί λίθοι κεκράξονται καί `σύ σιωπάς ; '' . Αλλά ποιός από τόν κόσμο τά ξέρει αυτά ; Οι περισσότεροι από τούς λαϊκούς , θά πούν : '' Μά , αφού τό κάνει ο Πατριάρχης , αφού τό κάνει ο Πάπας , τί φταίω εγώ ; ''. Φταίς κί εσύ ! Δέν δικαιολογείται η άγνοια... Αυτή λοιπόν είναι η '' θεωρία τών συγκοινωνούντων δοχείων '' . Ότι είμαστε όλοι υπεύθυνοι . Δέν είναι μόνον υπεύθυνος ο Πατριάρχης . Δέν είναι μόνον υπεύθυνος ο Επίσκοπος ο οποίος σιωπά καί η οποία σιωπή είναι τρίτο είδος αθεϊας . Είμαστε υπεύθυνοι καί εμείς οι Πρεσβύτεροι καί μαζί μέ εμάς , είστε καί `σείς οι λαϊκοί , πού έρχεστε μαζί μέ `μάς καί δέν μάς λέτε :'' Φεύγουμε εμείς '' . Καί βέβαια , ξέρω ότι πολλοί από `σάς , μάς ακολουθείτε σέ μία διάκριση καί σέ μία οικονομία , δέν ξέρω άν τό κάνετε γι΄ αυτό . Άν τελικώς καταλήξουμε νά σταματήσουμε αυτήν τήν οικονομική ένωση καί τήν οικονομική στάση , δέν ξέρω , πόσοι από εσάς θά μάς ακολουθήσετε . Αλλά , ο είς καί η αλήθεια . Ο ένας καί η αλήθεια . Καί άν είναι κανένας μόνος , άν είναι βέβαιος πώς είναι μέ τήν αλήθεια , πρέπει νά τό ρισκάρει καί νά μείνει μέ τήν αλήθεια . Καί μού τηλεφώνησε προχθές , γιά νά δείτε τί συνέπειες έχουν όλα αυτά καί δέν είναι εύκολο πράγμα νά πέρνει κανένας θέση . Μού τηλεφώνησε προχθές , ένας πιστός από τόν Βόλο . Συμπαθέστατος καί αγωνιστικότατος . Μού τηλεφωνεί συχνά καί μού στέλνει καί κείμενα από άψογα κείμενα καί μέ ήλεγξε . Πώς μέ ήλεγξε ; Υπενθυμίζοντας αυτό πού λέω εγώ πάτερ Φώτιε . Μέ ήλεγξε καί μού λέει . Μού τό υπέβαλε δήθεν σάν ερώτηση , γιά νά μού `πεί : '' πάτερ Θεόδωρε , εγώ , αυτό από `σάς τό άκουσα ''.Καί μού είπε : '' πάτερ Θεόδωρε , σάς ερωτώ . Άν απόψε εμένα μέ καλέσει ο Θεός καί είμαι σέ κοινωνία μέ τόν Επίσκοπό μού , θά είμαι εντάξει απέναντι τών Αγίων ; ''. Λέω : '' αντιλαμβάνομαι γιατί τό λές , γιατί αυτό είναι καί η δική μού η αγωνία ''. Είναι καί η δική μού η αγωνία . Άς παρατείνουμε λοιπόν λίγο τήν αγωνία μάς , μήπως από αυτή τήν μικρή οικονομία προκύψει κάτι μεγαλύτερο καλό... ».
Άλλο απόσπασμα από τήν ομιλία τού Θεοδώρου Ζήση , στόν Βόλο : '' Κινδυνεύει τώρα σοβαρά η Ορθοδοξία μάς ''. Εδώ ο π. Θεόδωρος , κηρύττει ώς ΑΔΙΚΗ τήν , υπό τής Ιεράς Συνόδου καθαίρεση τού αιρετικού Ευθυμίου Τρικαμηνά,ο οποίοςΜΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΛΥΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ , πράγμα πού αποτελεί αναμάσημα παλαιοημερολογιτικών πλανών :
« Πόσοι έπρεπε νά είχαν καθαιρεθεί μέχρι τώρα , Πατριάρχες καί Αρχιεπίσκοποι καί Επίσκοποι ; Πόσοι έπρεπε νά είχαν καθαιρεθεί ; Ποιός θά τούς καθαιρέσει ; Καί αντί νά καθαιρούνται αυτοί οι οποίοι , αναίδιοι - φράσις τών Αγίων είναι - χωρίς ντροπή . Αναίδιοι - τό ναί μέ άλφα γιώτα - χωρίς αιδώ . Αντί νά καθαιρούνται αυτοί οι οποίοι καταρακώνουν καί εξευτελίζουν τούς Αγίους Κανόνας ,έρχονται καί τιμωρούν καί εισάγουν είς δίκην , αγωνιστάς κλήρικούς , σάν τόν πατέρα Ευθύμιο Τρικαμηνά,οι οποίοι υπερασπίζονται αυτούς τούς Αγίους Κανόνες . Καί πού βρήκαν καί γιά `μένα , γιά τήν ελαχιστότητά μού , πρίν από λίγο καιρό , βρήκαν πρίν από λίγο καιρό , βρήκαν αφορμή εκεί νά τιμωρήσουν καί εμένα . ».
« ...Γι΄ αυτό λένε πολλοί , έγραψε τώρα ένα βιβλίο ο γνωστός Δικηγόρος - ο Σακκαρέλος , ότι η ένωσις έχει γίνει ήδη ! Έγινε η ένωσις ! ( Τί ψέμα ! Εδώ ο Θεόδωρος Ζήσης τρομοκρατεί τούς Ορθοδόξους Χριστιανούς ! Επιπλέον , δέν αναφέρει τό ότι ο Δικηγόρος Αθανάσιος Σακκαρέλος είναι ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ !). Μήν περιμένουμε τό κοινό ποτήριο ! Φοβούνται νά εμφανιστούν , ο Πατριάρχης καί ο πάπας , ο Αρχιεπίσκοπος καί ο πάπας , νά κοινωνούν σέ κοινό ποτήριο , γιατί θά γίνει χαλασμός από εμάς . Θά πούμε πλέον , γιατί γέροντα τάδε αντιδράς ; Θά πούμε τότε . Ακόμη καί αυτούς οι οποίοι τώρα λένε : '' είναι η κόκκινη γραμμή ''. Μά τήν κόκκινη γραμμή τήν πατήσαμε . Γκρεμίσαμε αυτό , αυτό , αυτό , αυτό , αυτό , αυτό . Αί... επιτέλους ! Περάσαμε καί πίσω από τήν κόκκινη γραμμή . Πού θά σταματήσει αυτή η κατάστασις ; Αυτό λοιπόν είναι τό θέμα μάς , γενικά μέ τίς σχέσεις μάς μέ τούς άλλους Χριστιανούς καί μέ τήν καλή καί μέ τήν κακή ένωση...» .