ΠΕΘ: Καθαρή εξαπάτηση προς όλους οι «Φάκελοι Μαθητή» του μαθήματος των Θρησκευτικών !




Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2017
 Αριθμ. Πρωτ.  95 Δελτίο τύπου 

Καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ):
 Καθαρή εξαπάτηση προς όλους οι «Φάκελοι Μαθητή» του μαθήματος των Θρησκευτικών.

 Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, με αφορμή τους διανεμηθέντες «Φακέλους Μαθητή» για το μάθημα των Θρησκευτικών από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων στους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την έναρξη της νέου σχολικού έτους, εκφράζει την πλήρη διαφωνία και αντίθεσή της για τον πολυθρησκειακό χαρακτήρα και το ακατάλληλο και επικίνδυνο για παιδιά περιεχόμενο τόσο των νέων Προγραμμάτων όσο και των ως άνω Φακέλων. Επιπλέον, όμως,διαπιστώνει και καταγγέλλει ότι οι εν λόγω «Φάκελοι» κινούνται στη κατεύθυνση της παραπλάνησης της Ιεραρχίας της Εκκλησίας, της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της κοινωνίας ευρύτερα, για τους εξής λόγους: 
Α) Εδώ και αρκετούς μήνες το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζονταν είτε στις ανακοινώσεις είτε στις συζητήσεις τους, με όλους τους φορείς, ακόμη και με την Εκκλησία ότι με την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα διένειμαν στους μαθητές για το μάθημα των Θρησκευτικών το «Φάκελο Μαθητή», όπως τον χαρακτήριζαν. Όμως, όπως διαπιστώνεται, και στο επίπεδο αυτό υπάρχει καθαρή εξαπάτηση προς όλους, αφού στους μαθητές, τελικά, χορηγείται έντυπο, μορφής βιβλίου, διδακτικό εγχειρίδιο, το οποίο τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς, αλλά προπάντων οι μαθητές, το εκλαμβάνουν ως κανονικό, παραδοσιακού χαρακτήρα, βιβλίο. 
Β) Στην περίπτωση που λειτουργούσε ως «Φάκελος», θα έπρεπε να εμπεριέχει ποικίλο και διαφοροποιημένο υλικό (φυλλάδια, cd, dvd, υλικό χειρονακτικών εργασιών και άλλα συναφή) και όχι μόνο κείμενα με έντυπες εικόνες, όπως ισχύει για τα διδακτικά εγχειρίδια γενικώς. Οι επιμέρους παραπομπές για πιθανή αναζήτηση από τους εκπαιδευτικούς δεν διαφοροποιεί τα δεδομένα, διότι σε όλα τα διδακτικά εγχειρίδια ακολουθείται αυτή η λογική της παραπομπής και σε άλλες πηγές. 
Γ) Ο «Φάκελος Μαθητή» προσπαθεί, αν και ανεπιτυχώς, να δώσει μια ακολουθία μαθησιακού περιεχομένου, όπως συμβαίνει γενικώς στα διδακτικά εγχειρίδια. Συνεπώς, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων καταγγέλλει ότι οι διανεμηθέντες στους μαθητές «Φάκελοι Μαθητή» δεν αποτελούν «Φάκελο υλικού μαθητή», αλλά ένα κακέκτυπο διδακτικού εγχειριδίου για κάθε σχολική τάξη. H δομή του βιβλίου αυτού δεν αντιστοιχεί στις πνευματικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και την ορθόδοξη πίστη των μαθητών. Επομένως, δεν αναπτύσσει, αλλά αλλοτριώνει τη χριστιανική θρησκευτική τους συνείδηση, ισοπεδώνοντας και αναμειγνύοντας τη χριστιανική πίστη τους με την πίστη όλων των θρησκειών. Η «προσφορά» αυτών των λεγόμενων «φακέλων» είναι αρνητική, διότι με αυτό το πολυθρησκειακό συνονθύλευμα, το μόνο που εισπράττουν οι μαθητές είναι η σύγχυση, ο συγκρητισμός, η παραπλάνηση και ο θρησκευτικός τους αποπροσανατολισμός. Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί, έχοντας στη διάθεσή τους ένα τέτοιο βιβλίο -μείγμα της Ορθόδοξης διδασκαλίας με τις διδασκαλίες άλλων θρησκειών- καλούνται να διδάξουν το νέο μάθημα των Θρησκευτικών, να γίνουν δηλαδή και εκείνοι όργανα της δημιουργίας ενός ουδετερόθρησκου σχολείου και κράτους, εκτελώντας τα σχέδια των ιδεοληπτικών αποφάσεων του Υπουργείου. Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, με συνέπεια στις αρχές της ορθόδοξης παραδόσεως καταγγέλλει την ανωτέρω σκόπιμη παραπλάνηση, προς ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων, επιφυλασσόμενη για οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια και ζητά επειγόντως και άμεσα την απόσυρση και των νέων Προγραμμάτων και των Φακέλων που τα διδάσκουν στα σχολεία, δηλητηριάζοντας τη θρησκευτική συνείδηση των ορθοδόξων μαθητών.
  
 Το ΔΣ της ΠΕΘ